onsdag den 30. november 2011

Gaveindpakning.

Det burde normalt ikke være et større problem - og jeg har nu heller ikke tænkt  mig at gøre det til et problem overhovedet - men de år hvor jeg har husket mit lille trick - har jeg haft mindre juleophidsede børn, i galop rundt om juletræet.

Små børn plejer at være vildt opsatte på at skulle have gaver - alt andet forsvinder - og der står "GAVER" bøjet i neon i deres store blanke øjne - intet andet.

Vi giver ikke gaver om eftermiddagen, eller dagen før eller under middagen, eller alle de andre alternative tiltag folk tyer til, fordi de mener at deres børn ikke kan vente - jeg synes det er synd for traditionerne. Og for børnene..



Tænker lidt, at på den måde lærer jeg ikke mine børn at kunne vente på noget.

Ligesom vi heller ikke snyder med mandlen.. Til deres store fortrydelse. Men mere om det en anden gang.

Men - så fandt jeg på at bruge en farve papir til hver modtager. Og det var rent faktisk dæmpende på deres hysteri, at de kunne se: DER ligger der en pakke til mig. Ingen tager den og det er mig som får den-agtigt.

Rent bortset fra at det er noget nemmere, når man er 12 juleaften med tilhørende gaver, at finde ud af hvilken pakke man skal række ud efter, når Yngste søn skal have en gave.

Hvis man nu har fået dem pakket ind i forretningen, er det jo vildt dumt at pakke dem ud for at pakke dem ind igen - og så kan man nøjes med at lave ens til/fra mærker på pakkerne til samme modtager.

Lyserøde til mormor, blå til yngste søn - osv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sig noget - så bliver jeg så glad!