tirsdag den 6. december 2011

Lyskæder og andet tingeltangel

Hjemme i Danmark, boede vi i nærheden af en udendørs lysguirlande som aldrig blev taget ned. Stikket blev blot trukket ud når det ikke var vinter mere.
Denne guirlande.. ligner en siddende elefant og er meget grim.

Der var også andre med skærende blinkende lyserødt og lyseblåt lys. Helt aldeles afskyeligt. Eller en brønd med halogenblå istapper omkring. GYS.

Men det er intet imod de rædsler vi er stødt på hernede.

Indimellem tager vi bilen og kører en aftentur på jagt efter grimme lysdekorationer. Og jeg skal lige love for at vi fik syn for sagen i går.

Vi blev simpelthen nødt til at stoppe og spørge om vi måtte tage et billede. Ungerne grinte så meget at de næsten ikke kunne stå på benene.

Men det VAR også imponerende..

3 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er det grimt.
    Jeg har intet imod julelyspynt hvis det er gennemtaenkt. Der hvor det er tydeligt at der bare bliver koebt mere og mere hvert aar og det bare bliver sat op uden tanke paa andet end at der skal vaere meget, rigtig meget, lys - det er for sjovt.

    Vi koerer gerne ud et par gange i loebet af december og kigger paa julelys, det er ret sjovt - men vi er ikke saa hoeflige at vi spoerger om lov til at fotografere, vi fotograferer bare :-)

    SvarSlet
  2. Ha ha, det er nogle geniale historier i tv hvert år, om hvordan nogle brænder op til 40.000 af på strøm i december måned pga. Griswold-tendenser. Det er fantastisk!
    Jeg ELSKER julelys!

    SvarSlet
  3. Jeg håber hvert år at mine genboer tager sig sammen, som her:
    http://www.youtube.com/watch?v=mnk0KjWxgMA
    Tænker det kan gå i gang når man ringer på :o)
    Kh Anette

    SvarSlet

Sig noget - så bliver jeg så glad!