onsdag den 7. december 2011

Finskbrød

Jeg fik lige lyst til at starte noget julebag - og det tog mig faktisk under en time at lave en stor kagedåsefuld Finskbrød.

Opskriften er nem:

250 gr smør
350 gr mel
125 gr sukker

Bland mel og sukker og bland smørret i. Så laver du fingertykke pølser som skæres ud i 3 cm. stykker.


Disse stykker fladgøres på en bageplade, pensles med æg og drysses med perlesukker og evt. lidt mandel splitter.
De bages i 8 minutter ved 200 grader.


Og ligesom med frysermad, kan man få 3-4 forskellige slags småkager hvis man bager en gang om ugen - fra nu af op til jul!

2 kommentarer:

  1. Jeg synes din juleblog er vildt hyggelig og jeg nyder meget at følge den! Sofie

    SvarSlet
  2. Tak Sofie!!
    Det glæder mig meget :-)

    SvarSlet

Sig noget - så bliver jeg så glad!