torsdag den 25. oktober 2012

Pakkekalender

Nogle år er det ikke kun mine børn som skal forkæles.

Andre år, er det også søde veninder der skal hygges lidt om.

Bare fordi.

Og så fordi man måske ikke er på så meget julegave at det gør noget, men gerne ville give en lille ting alligevel, så kan man lave en pakkekalender.

Jeg har en hulens masse små hjerteæsker, og de kunne passende bruges til at glæde søde veninder, som sætter pris på det!


Man kan jo godt, alt efter pengenes elasticitet, tage en tur i Tiger eller aflægge et besøg hos Søstrene Grene. Der kan man faktisk godt få 24 gaver for under 300kr.

Men man kan også, hvis nu 300 kr. også er alt for meget, skrive sine bedste juleopskrifter ned på små stykker papir og binde sløjfer om, og vupti har man en ret fin og sød pakkekalender til veninden. Så kunne man starte den første dag med at lade gaven være en notesbog, som alle opskrifterne kunne klistres ind i hen ad vejen.
Om søndagen kunne man i stedet for en opskrift, putte krymmel eller overtrækschokolade som passer til nogle af opskrifterne, så der skete lidt mere, på de der adventssøndage.

I hvert fald er jeg sikker på det vil glæde din veninde hvis du afleverer sådan en pakkekalender foran hendes dør d. 1 december!

6 kommentarer:

  1. Jeg får helt lyst til at lave en pakkekalender til min bedste veninde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg helt sikker på kunne blive en succes. Jeg så at IKEA havde nogle meget fine små kalenderposer (24 stk og tal til at klistre på) så var det halve job jo gjort!

      Glæder mig til at høre om du gør det!

      Slet
  2. Hvilken god ide :) den vil jeg lige overveje lidt ... tiden skal også lige være der og den kommer forhåbentlig om en lille uge :)


    ps. du er godt klar over du har "bevis du ikke er en robot" ... den er rigtig dum ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan jo nøjes med en adventskalender? Hvis det er antallet af pakker man bliver nervøs for!

      (nej det vidste jeg ikke og jeg har febrilsk ledt efter hvor man fjerner den..)

      Slet
    2. Juhu ... Robotten er væk :)

      Slet

Sig noget - så bliver jeg så glad!