tirsdag den 23. oktober 2012

Kalenderlys forklædt som pakkekalender

eller er det omvendt? 

En idé her op til jul, er at lave et pakke-kalender-lys!

Jeg fandt et sødt lille glas, som præcis passede til fyrfadslys. 
Så fik jeg den idé at pakke glasset ind i en lille gaveæske, og købe 24 fyrfadslys - jeg valgte nogle som duftede - og brugte det som en værtindegave.



Det var ikke dyrt, det var nemt at lave og hyggeeffekten helt i top!

Man kan jo beholde det selv, hvis ikke lige man har nået at købe et kalenderlys til d. 1 december.



7 kommentarer:

  1. Ej en god ide´ :)

    Jeg har store planer om at lave advendtsgaver til min mand.. I pakkerne skal der være forskellige slags specialøl. Prøv lige at forestille dig hvor mange point jeg scorer på den konto! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!
      God idé med ølkalenderen! ;-) Jeg fandt engang en flaske formet som et juletræ - med 24 streger på - der var så en dram/slurk eller snaps hvad pokker det nu var - om dagen!
      DEN vakte lykke hos min papfar!

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Jeg sidder og læser tilbage til sidste år og har bestemt mig for at lave din berømte julekage! Men den orangemarmelade - skal den være sød eller bitter, eller er det helt efter egen smag?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej! Det er jeg sikker på du ikke vil fortryde - det er bare så godt!
      Men husk nu - gode råvarer!! ;-)

      Mht orangemarmeladen så er det helt din egen smag der bestemmer om det skal være bittert eller sødt.
      Jeg kan godt lide det lidt bitre ved orangemarmelade og synes det passer godt til kagen - men kan man ikke lide bitter - så skal man naturligvis tage sød.
      Hvis man nu slet ikke kan lide orangemarmelade.. så kunne man bruge abrikosgele (eller siet abrikos marmelade)
      Der må bare ikke være klumper i.

      Bare sig til hvis du har flere spørgsmål!

      Slet
    2. Tak, godt du sagde det "uden klumper" :-). Jeg er i gang med kortlægning af gode råvareleverandører i Oslo. Manden glæder sig og ungerne rynker på næsen - men så er da nogle af julegodterne vi får for os selv!

      Slet
    3. Ja det kan godt være svært at finde!! :-) Men som regel er øko butikker et godt tip.
      Det er meget få børn som kan lide denne kage - men det gør bestemt ikke noget! :) Så er der mere til os!

      Slet

Sig noget - så bliver jeg så glad!