mandag den 21. oktober 2013

Papir og bånd og stjerner på!

Der er naturligvis flere muligheder når man snakker indpakning.

Enten kan man vælge at få samtlige gaver pakket ind i butikken hvor gaven bliver købt, hvilket er mest praktisk hvis man køber sine gaver i god tid inden december hvor alle andre køber ind. Ellers ender man med at stå i kø i mange og lange timer, mens man venter på alle de andre der heller ikke fik overstået gaveindkøb inden december, i stedet for at sidde på en café og drikke varm kakao.

Ulempen ved denne løsning er at man straks kan se hvor gaven kommer fra.

Man kan også vælge at pakke ind selv.

Det kan jeg bedst selv lide.


Jeg vælger en slags papir pr. person, fordi vi er så mange og dermed er der også en del gaver under træet. Og fordi gavemærker falder af.
Så er det lidt rart at at vide hvilket papir der er til hvem.

Men man kunne også vælge at pakke alle gaverne ind i brunt indpakningspapir og så pynte pakken alt efter smag og behag.

Hvorom alting er, så køber jeg det gavepapir jeg får brug for i den kommende uge.
Gavepapir og bånd.
Og tape.
Rigeligt med tape.

Så storker man ikke rundt lillejuleaften og leder desperat efter indpakningsmuligheder. Et år endte jeg med at bruge en skønsom blanding af dameblade - vi holder ikke avis - og sølvpapir. Bevares, det var da anderledes, og havde sikkert også vakt lykke i netop et dameblad, men jeg ville nu hellere have haft gavepapir.

Det har jeg så haft siden!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sig noget - så bliver jeg så glad!