tirsdag den 15. oktober 2013

Hvem skal have julekort i år?

Noget af det første jeg tager frem - efter julebogen - er min æske med sidste års julekort.

Jeg har, som jeg vist har sagt før, meget svært ved at smide alle mine fine julekort ud lige efter jeg har fået dem.
I stedet pakker jeg dem ned i en fin lille æske sammen med min julekortssnor, og lægger det hele øverst i en af de sidste julekasser, så den er nem at komme til året efter.


I efterårsferien, eller lige efter - deromkring i hvert fald - så finder jeg æsken og tager alle kortene frem, læser dem lige igen, nyder billeder af lækre unger og ser hvem de er fra, og de som har sendt mig julekort, får også julekort af mig og kommer dermed på listen.

Der kan naturligvis være undtagelser, og man kan glemme at sende kort et enkelt år, men som udgangspunkt gider jeg ikke at skrive til dem der ikke gider skrive til mig.

Når min julekortsliste så er lavet, kan jeg med sindsro smide sidste års kort ud, for jeg ved at lige om lidt kommer der en masse nye fine kort.
Og man kan jo ikke blive ved at gemme i al evighed.
Jeg tror slet ikke det er sundt at blive hængende i forsvundne tider alt for længe.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sig noget - så bliver jeg så glad!