fredag den 4. december 2015

Venindegaver

Eller måske er du som mig og laver julegaver til dine kolleger?
Eller naboer?
I hvert fald har jeg i år lavet flere forskellige hjemmelavede gaver klar til veninder, kolleger og naboer!

Blandt andet lavede jeg noget badesalt. Det var super nemt.
Hjemmelavet badesalt
Du skal bruge:
Små glas fra Tiger eller Netto eller et andet sted.
Almindeligt havsalt.
Epsom salt som kan fås i forskellige helsekost butikker eller i enkelte tilfælde hos Matas.
Æterisk duftolie. Jeg har flere forskellige fra "Urtegården". Her brugte jeg Bergamotte duft.
Et par dråber frugtfarve, hvis du vil have lidt kulør på.

De to slags salt blandes godt. Halvt af hver. Dryp et par dråber æterisk olie i og et par dråber frugtfarve.

Så blev det hældt på glas og de blev lukket tæt til og kan foræres væk til dem som fortjener en lille lækker pause. Det er lige meget om man har badekar, man kan sagtens nøjes med en balje og bruge det til et fodbad!

Med lavendel
Jeg lavede også nogle med lavendel. Jeg brugte samme opskrift som til den grønne, bortset fra at jeg også tilsatte lidt ægte tørret lavendel fra haven.

Det var sjovt og nemt og billigt. Og jeg er sikker på at de vil vække lykke!

1 kommentar:

Sig noget - så bliver jeg så glad!